Kategóriák:
Fogalommagyarázat
Általános kérdések
Biztonság, távsegítség
Szerződés, számlázás
IT VIP
Havidíjas csomagok
Rendelkezésre állás, reagálás
IT dokumentáció és éves beszámoló
Az együttműködés elején feltérképezzük a rendszered. Felmérjük a hálózati struktúrát, nyilvántartásba vesszük a számítógépeket, szervereket, nyomtatókat és összeírjuk az informatikai rendszer alapvető sajátosságait. Így ha hívsz minket, már nem fogunk zavarbaejtő kérdéseket feltenni, hanem rögtön a megoldásra tudunk koncentrálni. Minden évben egyszer összeírjuk a fennálló informatikai problémákat, hiányosságokat és fejlesztési lehetőségeket, amiből rövid és hosszabb távú IT fejlesztési tervet lehet készíteni.
Felhasználói támogatás
Beragadt a nyomtatás…hülyeséget ír ki az Outlook…frissíteni kéne a Java-t….elkezdett vibrálni a monitor…nem érhető el a közös meghajtó…elfordult a képernyő…nem frissül a vírusirtó… Csak néhány a rengeteg idegesítő napi problémából. Eddig már az fejfájást okozott, hogy megtudd ki fog segíteni a megoldásban. Velünk viszont egyszerű. Csak egy telefon.
M365 és Google előfizetések
M365: Ha a cég aktív M365 felhasználó, akkor biztos gyakran kell menedzselni a levelezést, felhő tárhelyet vagy épp valamelyik közös munkaterületet (SharePoint, Teams…). Ezeket a feladatokat is levesszük a válladról. Sőt, CSP szolgáltatóként az előfizetéseidet is menedzseljük, ami többletköltséggel nem, rugalmassággal, új lehetőségekkel viszont annál inkább jár.
Google Workspace: Itt tudunk segíteni a napi adminisztrátori feladatokban, bár az M365-öt jobban szeretjük.
Szerver- és hálózatfelügyelet
A szervered és a hálózati eszközeid (router, switch, WIFI eszközök) olyan rendszert alkotnak, amibe – saját rendszergazda híján -akár évekig nem néz bele senki. Pedig az adattárolók állapota, frissítések megléte, belső hőmérséklet komoly hibákat tudnak előre jelezni. Mi havonta megnézzük a menedzselhető eszközök állapotát és szólunk, ha valamelyik eszköznél gyanús viselkedést tapasztalunk.
Napi admin feladatok ellátása
Napi admin feladat például egy új kolléga beállítása. Fel kell venni a szerveren, a felhőben. Be kell állítani a levelezését, csoporttagságait, hozzáféréseit. Elő kell készíteni az eszközeit a megfelelő biztonsági beállításokkal, szoftverekkel. Ezt eddig hogy csináltad? Mert velünk csak egy telefon…
Távoli vagy helyszíni hibaelhárítás
Lehalt hálózat, elérhetetlen nyomtató, kékhalál, fekete képernyő, adatbázishibára futó számlázóprogram, vírusfertőzés, füstölő tápegység, széttört kijelző, eltűnt doksik, szakadozó net. Csak néhány a legjellemzőbb hibákból. Ilyenkor kit szoktál hívni és mennyit kell magyarázkodnod, hogy eljuss az illetékes megoldóemberhez? Mert velünk csak egy telefon. Ha a hiba távolról elhárítható, akkor a lehető leggyorsabban segítünk. Ha csak a helyszínen orvosolható, akkor veled egyeztetve szaladunk a cserealkatrésszel.
IT beszerzések egy kézben
Korábban biztos gondot okozott, ha új, Photoshop kompatibilis gépet kerestetek a garfikusnak vagy csendes billentyűzetre, gazdaságos színes noymtatóra volt szükség. Mostantól ez egyszerű lesz. Bármilyen számítógépre, notebook-ra, szoftverrek, kellékanyagra vagy egyéb informatikai eszközre lenne szükséged, bármilyen extra igényed lenne, mi örömmel segítünk neked. Csak egy telefon. És magyarázkodnod sem kell.
Van hűségidő?
Az együttműködéseknek nincs semmiféle hűségideje. Akár az IT VIP tagságod, akár a szerződéses csomagod bármikor szüneteltetheted vagy megszakíthatod.
Csak két gépünk van. Akkor is lehetünk IT VIP ügyfelek?
Természetesen. Várunk benneteket szeretettel.
Nem fővárosi cég vagyunk. Akkor is lehetünk az ügyfeleitek?
Természetesen. Ha Pest megyében vagytok, akkor bármelyik csomagunkat választhatjátok, csak a helyszíni munkáknál kiszállási díjat számolunk fel. A többi vármegyénkben az IT VIP és az IT Bronze szolgáltatásaink működnek.
Elavultak a számítógépeink. Akkor is fordulhatunk hozzátok?
Természetesen. Örömmel várunk benneteket. És ha később új számítógépeket vásárolnátok, abban is szívesen segítünk.
Melyik a jobb nekem? Az IT VIP vagy az IT Bronze?
Ha havonta 1-5 telefonos segítségre vagy távsegítségre van szükséged, akkor a havidíj nélküli IT VIP tökéletesen megfelel majd neked. De ha gyakrabban kérnél segítséget vagy fontos, hogy minél hamarabb kapj választ a problémádra, akkor a havidíjas csomagokat ajánljuk. Általában a 7-8 gépes cégeknél már jobban megéri előfizetéses csomagot választani.
Biztonságos a távsegítség?
Igen. Csak a te engedélyeddel tudunk belépni a gépedbe és a javítás alatt minden mozdulatunkat látod. Bármikor közbe tudsz avatkozni vagy meg tudod szakítani a kapcsolatot.
Távsegítség esetén láthatom amit csináltok?
Természetesen. TeamViewer-t használunk, ami lehetővé teszi, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd a tevékenységünket.
Mit csináltok az audit alatt?
Egyrészt kikérdezünk téged az IT rendszerről. Hány géped van, milyen net, milyen belső hálózat, van-e vírusvédelem, van-e biztonsági mentés… ilyen kérdésekre számíthatsz. Utána egyesével belépünk távolról a gépeidbe (az engedélyeddel) és leellenőrizzük az állapotukat. Ha havidíjas csomagod van, akkor az auditot személyesen ejtjük meg. Ne aggódj. A szerződésünk titoktartási záradéka kötelez minket arra, hogy bizalmasan kezeljük az adataidat.
Mikor számláztok?
IT VIP esetén a hiba elhárítása után számlázunk. Az utalási idő 2 nap.
Szerződéses csomag esetén a havidíjat utólag, minden hónap 24. napján vagy az azt megelőző munkanapon számlázzuk.
Kérhetek ÁFA-s számlát?
Nem kell kérned. Minden számlázáskor automatikusan ÁFA-s számlát állítunk ki. A számlázási adatokat az együttműködés megkezdésekor egyeztetjük.
Mi van, ha át szeretnék térni egy másik csomagra?
Ha havidíjas előfizetésed van, akkor hónapfordulóval tudsz váltani a csomagok között. Mindössze néhány nappal a hónapforduló előtt írásban(akár e-mail-ben) jelezned kell, hogy mire szeretnél váltani. Hó közben sajnos nem lehetséges a váltás,
Hogyan mondhatom fel a szerződést?
A szerződések hónapfordulóval bonthatók. Ha fel szeretnéd bontani a szerződést, csupán írásban (akár e-mail-ben) kell jelezned a szándékod.
Szüneteltethetem a havidíjas szolgáltatást?
Természetesen. Csupán írásban (akár e-mail-ben) kell jelezned a szándékod és minden további nélkül szüneteltetheted a szolgáltatást vagy áttérhetsz IT VIP-ra.
Szerződünk IT VIP-ra is?
Igen, egy együttműködési megállapodást íruk alá, ami alapvetően az eseti munkavégzésről, titoktartásról, felelősségről szól. Részetekről semmilyen elköteleződéssel nem jár.
Mibel más az IT VIP, mintha utcáról mennék be hozzátok?
Egyrészt kedvezőbbek az IT VIP áraink. Másrészt elsőbbséget élveznek az IT VIP ügyfelek.
IT VIP-ról válthatok havidíjasra?
Természetesen. Bármikor válthatsz havidíjas csomagra. Ebben az esetben is elvégezzük a díjmentes mini auditot és havidíjas szerződést kötünk veled.
Miben más a havidíjas szerződés, mint az IT VIP
Teljesen más. A havidíjas csomagokhoz tartozó szerződés egy karbantartási szolgáltatási szerződés, amely pontosan meghatározza mindkét fél lehetőségeit és kötelességeit.
Mi NEM tartozik bele a havidíjas csomagba?
A havi átalánydíj nem tartalmazza a következő költségeket:
– A javítások során felhasznált alkatrészek, részegységek ára (kivéve ha garanciális javítás).
– A havi díjmentes javítási intervallumot meghaladó munka és kiszállás ellenértéke
– A karbantartások során felhasznált speciális anyagok (tisztítószerek, kenőanyagok stb.) ára
– A nem lengőkábeles (vezetett nyomvonalú) hálózatépítés munkadíja
– A speciális szerverszoftverek (pl. tűzfalak, webszerverek, levelezőszerverek, WIFI kontrollerek) telepítésének és konfigurálásának munkadíja.
– Szerverek, NAS-ok, kiszolgáló szoftverek telepítésének, újratelepítésének, helyreállításának vagy a havi díjmentes időt meghaladó javításának munkadíja
– A telefonok, telefonközpontok, fénymásolók, terminálok és egyéb informatikai, illetve biztonságtechnikai eszközök javítási, telepítési, konfigurálási díja.
– Sérült, vírusos vagy bekódolt adathordozóról történő adatbányászat, adathelyreállítás munkadíja
– A szakszervizek bevizsgálási és javítási munkadíja
– A cserenyomtatók működtetése során felhasznált kellékanyagok ára a használat mértékének megfelelően
– Az adatmentésekhez felhasznált adathordozók ára.
– A rongálásból, vírusfertőzésből, crypto fertőzésből fakadó javítások ellenértéke.
– A munkaidőn kívül történő munkavégzés ellenértéke.
– A helyszíni tevékenység kapcsán felmerülő parkolási díj
– Vidéki telephely esetén kiszállási költség.
A 8 órásreagálás mit jelet a gyakorlatban?
A 8 órás reagálás azt jelenti, hogy maximum 8 órán belül elkezdjük a javítást. A gyakorlatban nem várunk ilyen sokáig. A kisebb feladatokat általában 30 percen belül, a komolyabbakat 1-3 órán belül szoktuk elkezdeni.
Mi van, ha a csomagban foglalt segítség elfogy és megint jelentkezik valami hiba?
Ha elfogy a csomagban meghatározott keret, akkor sincs semmi baj. Jelezzük ezt neked és a hó végéig kedvezményes eseti díjazás mellett továbbra is igénybe veheted a szolgáltatásainkat.
Távsegítségnél nem szokott elfogyni a keret. Helyszíni segítségnél a többletmunkát, plusz kiszállást a szerződésben rögzített árlista alapján (kedvezményes áron) számoljuk el.
Mi van, ha menet közben változik a gépszám?
A gépszámot minden hónapban számlázás előtt egyeztetjük. Ha csökken vagy nő a gépszám, akkor annak megfelelően csökken vagy nő a havidíj is.
A végére pedig egy kis reklám:
Ha megbízható számítógépet keresel, kérlek látogasd meg a www.szamitogepvilag.hu weboldalunkat. Az egyszerű irodai PC-től a grafikus és mérnöki munkaállomásokon át a Gamer konfigokig mindenfélét találsz. Ha pedig másra vágysz, megépítjük neked.
Ha Microsoft 365 előfizetésben gondolkodsz, örömmel segítünk. Nem csak a megfelelő csomag kiválasztásában, hanem a bevezetésben és beállításokban is. Az előfizetéseket és alapszolgáltatásokat megtalálod a számítógépvilág M365 előfizetések szekciójában. Ha további igényeid vannak, hívj minket nyugodtan.
Ha IT biztonság érdekel, megfelelő vállalati vírusvédelmet, tűzfalat, patch management szoftver keresel, látogass el a www.virusirto-szoftverek.hu weboldalunkra. Biztos nem fogsz csalódni.